LaLiga zwiększa dochody za prawa telewizyjne

Podziel się
RSS
FACEBOOK
FACEBOOK
Istagram

LaLiga ukończyła częściową sprzedaż praw audiowizulanych w Hiszpanii od sezonu 2019/2020 do 2021/2022.

Krajowe prawa telewizyjne zostały sprzedane Telefonice i Mediapro. La Liga postanowiła sprzedać cztery pakiety (2, 4, 5 i 7) z ośmiu oferowanych nadawcom. Pakiet 2 i 7 zdobyła Mediapro natomiast pakiet 4 i 5 Telefonica. Łączna kwota za cztery pakiety w trzyletnim okresie od 2019/2020 do 2021/2022 wyniosła 3,421 miliarda Euro (średnio 1,140 miliarda Euro za sezon), co stanowi wzrost o 15% w porównniu do poprzedniego przetargu. Ponadto w pakietach 4,5 i 7 nie są uwzględnione prawa do Copa de Rey oraz LaLiga 2.

LaLiga przedłużyła również umowę z Mediapro na sprzedaż międzynarodowych praw audiowizualnych w ciągu kolejnych pięciu sezonów od 2019/2020 do 2023/2024. Na mocy tej umowy LaLiga ma zagwarantowane 4,485 miliardów Euro przychodów z międzynarodowych praw audiowizualnych w ciągu następnych pięciu sezonów, co stanowi o 30% więcej niż w poprzednim trzyletnim okresie.

Dzięki takim dużym zyskom LaLiga podkreśliła rosnącą wartość hiszpańskiej piłki nożnej. Najlepsza liga na świecie jest także liderem w sektorze rozrywki. Głównymi beneficjentami są kibice piłkarscy w Hiszpanii. Z jednej strony będą mogli nadal cieszyć się najlepszą piłką nożną na świecie i najlepszą transmisją telewizyjną w najwyższej jakości za pośrednictwem różnych nadawców audiowizualnych. Z drugiej strony, dzięki dochodom klubów ze sprzedaży praw audiowizualnych, będą mieli świetnych graczy, lepszą infrastrukturę itp.

W Polsce prawa do LaLiga od sezonu 2018/2019 są w posiadaniu nc+ i Eleven Sports.

 

Źródło: LaLiga

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial