Real Madryt najcenniejszą marką piłkarską na świecie

Podziel się
RSS
FACEBOOK
FACEBOOK
Twitter
Visit Us
Istagram

Według rocznego raportu Brand Finance klub piłkarski Real Madryt to najcenniejsza marka na świecie.

Wartość Realu Madryt wyceniana jest na 1,646 mld Euro, Manchesteru United na 1,472 mld Euro natomiast wartość FC Barcelon wynosi 1,393 mld Euro. Kolejne miejsca zajmują Bayern Monachium (1,314 mld €), Manchester City (1,255 mld €) i Liverpool (1,191 mld €). Sześć klubów stanowi ponad 40% ogólnej wartości marek w rankingu Brand Finance Football z 50 najbardziej wartościowych piłkarskich marek.

Real Madryt powrócił na szczyt rankingu Brand Finance po prawie dekadzie. Wartość marki klubu wzrosła o 27% od zeszłego roku, co jest częściowo wynikiem tego, że klub wygrał cztery fnały Ligi Mistrzów. Stał się również pierwszym na świecie, który przełamał barierę 750 milionów euro w przychodach w latach 2017-18. Pieniądze z działalności komercyjnej wyniosły 356 milionów euro, co stanowi blisko 50% całkowitych przychodów. Real Madryt posiada również najsilniejszą markę klubów piłkarskich, z indeksem Brand Strength Index (BSI) na poziomie 95,5 na 100, nieznacznie wyprzedzając FC Barcelona (BSI 95,4).

Klub ma również najwyższą wartość w świecie futbolu, a stadion Santiago Bernabéu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najlepszych stadionów.

 

 

Źródło: brandfinance.com  Zdjecie: Pixabay.com/RonnyK

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial